Ćwiczenia
- Napisz fragment kodu, który wpisuje do tablicy liczb całkowitych kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego liczby pi.
- Napisz funkcję fizzBuzz implementującą popularną anglosaską grę dla dzieci. Funkcja bierze jako argumenty dwie liczby całkowite a i b. Jako wynik funkcja zwraca tablicę napisów reprezentujących liczby od a do b, ale
- jeśli dana liczba dzieli się przez 3, zamiast niej w tablicy ma być napis "Fizz";
- jeśli dana liczba dzieli się przez 5, zamiast niej w tablicy ma być napis "Buzz";
- jeśli dana liczba dzieli się przez 3 i przez 5, zamiast w niej w tablicy ma być napis "FizzBuzz".
- Wygeneruj tablicę napisów długości 52, zawierającą nazwy wszystkich kart z talii. Jakie są możliwe podejścia do tego zadania?
- Dane są dwie tablice liczb całkowitych posortowane rosnąco. Traktujemy je jako reprezentacje dwóch zbiorów. Napisać fragment kodu w Javie, który wypisze na wyjście część wspólną
obu zbiorów. - Dane są dwie tablice liczb całkowitych. Tablice reprezentują dwa wielomiany. Napisz fragment kodu w Javie, który policzy sumę tych wielomianów. Zadbaj o to, by rozmiar tablicy wynikowej był optymalny.
- Dana jest tablica dwuwymiarowa. Napisz fragment kodu w Javie, który zamieni tę tablicę w prawdziwą tablicę prostokątną. Elementy tablicy wejściowej, które są za krótkie powinny zostać uzupełnione zerami.
- Dane są dwie tablice prostokątne o takich samych wymiarach. Tablice reprezentują macierze. Napisz fragment kodu w Javie, który policzy sumę tych macierzy.
- Dane są dwie tablice kwadratowe o takich samych wymiarach. Tablice reprezentują macierze. Napisz fragment kodu w Javie, który policzy iloczyn tych macierzy.
- Dana jest tablica n na n wartości logicznych, reprezentująca graf znajomości między n osobami: zna[i][j] oznacza, że i-ta osoba zna j-ta osobę. Osobistość to osoba, którą każdy zna, ale ona nie zna nikogo. Sprawdzić, czy w danej tablicy jest jakaś osobistość.
- (Głosowanie większościowe) W tablicy n-elementowej są liczby z przedziału od 1 do k oznaczające głosy na kandydatów. W głosowaniu zwycięża osoba, która dostała więcej niż n/2 głosów. Dla danej tablicy głosów wskazać zwycięzcę lub 0, gdy w głosowaniu nie ma zwycięzcy.
Laboratorium
- Skompiluj i uruchom w Eclipse program HelloWorld z poprzednich zajęć.
- Podepnij w Eclipse źródła Javy.
- Umieść program HelloWorld w pakiecie helloworld. Skompiluj i uruchom program:
- z linii poleceń,
- z Eclipse.
- Zadania z ćwiczeń.
Praca domowa nr 3
Do wyboru co najmniej dwa zadania spośród zadań 4-10 z ćwiczeń.Rozwiązanie należy wysłać mailem. W temacie wiadomości powinien znaleźć się ciąg PO oraz numer pracy domowej (tutaj: 3). Pliki źródłówe powinny być spakowane zip-em. Nazwa pliku powinna zawierać imię i nazwisko autora.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz