wtorek, 31 marca 2015

Tydzień 6: wyrażenia cz. 1

Ćwiczenia

Chcemy zdefiniować klasę obiektów reprezentujących wyrażenia arytmetyczne jednej zmiennej rzeczywistej (x). Interesują nas następujące operacje:
  • policzenie wartości w zadanym punkcie,
  • policzenie (symboliczne) pochodnej,
  • policzenie (numeryczne) całki oznaczonej,
  • wypisywanie.
Wyrażenia mogą zawierać:
  • stałe liczbowe,
  • wystąpienia zmiennej x,
  • operatory arytmetyczne (dwuargumentowe): +, -, *, /, ...
  • funkcje jednoargumentowe: sin, cos, lg, ...
  • nawiasy okrągłe.

Laboratorium

Zaprojektuj hierarchię klas opisujących pojazdy komunikacji miejskiej. Wyraź w tej hierarchii nastepujące fakty:
  • wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej (k. m.) są pojazdami,
  • komunikacja miejska używa tramwajów i autobusów,
  • pojazdy są garażowane w zajezdniach,
  • każdy pojazd zna swoją szybkość maksymalną,
  • każdy pojazd k. m. zna swój numer,
  • każdy pojazd k. m. zna swoją zajezdnieę,
  • każdy tramwaj jest zestawem 1 do 3 wagonów (i wie, z ilu wagonów się składa),
  • każdy autobus wie, ile zużył paliwa w bieżącym miesiącu,
  • każda zajezdnia zna swoja nazwę,
  • każda zajezdnia wie, jakie pojazdy do niej należą,
  • każda zajezdnia ma nazwę.
Każdy pojazd musi umieć podać swój opis w postaci napisu. Opis ma zawierać wszystkie informacje, które zna dany pojazd (np. numer, czy szybkość maksymalną). Opis zajezdni to nazwa zajezdni i opisy poszczególnych pojazdów.

Praca domowa nr 6

Zadanie o tramwajach. Termin oddania: 8 kwietnia 2015 r.

Rozwiązanie należy wysłać mailem. W temacie wiadomości powinien znaleźć się ciąg PO oraz numer pracy domowej (tutaj: 6). Pliki źródłowe powinny być spakowane zip-em. Nazwa pliku powinna zawierać imię i nazwisko autora.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza